6 strategii de marketing pentru comerțul electronic care sporesc vanzarile

O strategie solidă de marketing este un prim pas în promovarea afacerilor online. 

Însă, în foarte multe cazuri, campaniile și reclamele în Social Media sau Google efectuate de unele magazine online funcționează intuitiv, fără a avea o bază de informații care să ateste că acele reclame vor sprijini eforturile de marketing.

Configurarea unei campanii este partea ușoară. 

Însă, gândirea, cercetarea și implementarea unei strategii de marketing care chiar funcționează este un proces mai amplu și mai complicat pentru persoanele care nu activează în marketingul digital. 

O investiție orbește în reclame fără a avea o strategie de marketing poate fi o pierdere de bani și o sursă de frustrare. 

Însă nu trebuie să-ți construiești strategia de la 0, ci trebuie să cauți ce funcționează mai bine și ce nu în domeniul afacerii tale online.

La ROI AGENCY, echipa de specialiști în marketing digital au descoperit 6 strategii de marketing pentru magazinele online care aduc rezultate foarte bune. 

Iar în acest articol, vrem să îți prezentăm și ție și tuturor celor interesați să-și îmbunătățească afacerea, ce presupun cele 6 strategii și cum funcționează ele.

După ce descoperi aceste informații și înțelegi utilitatea lor, îți va fi mult mai ușor să pornești optimizarea eforturilor de marketing pentru magazinul tău online. 

Nu trebuie să preiei tot ce descoperi în aceste strategii, dar e important să efectuezi și tu aceste procese pentru a-ți salva o parte din investiția făcută în bugetul de marketing pentru reclame. 

Haide să vedem ce strategie e potrivită pentru tine!

6 Strategii de marketing care funcționează pentru eCommerce!

Nu ajunge să te limitezi doar la campaniile care au ca obiectiv vânzarea directă. Pentru că de cele mai multe ori, rezultatele pot fi dezamăgitoare.

Este important să-ți optimizezi afacerea acolo unde este nevoie și acolo unde are un potențial mai mare spre rezultate. 

O singură strategie de marketing îți poate oferi un drum mai lent spre rezultate, însă este un început! 

Dacă ai resursele necesare, este ideal să dezvolți în paralel mai multe strategii, astfel îți poți maximiza eforturile de marketing din mai multe aspecte.

Care sunt cele 6 strategii de marketing recomandate pentru un magazin online?

Crește performanțele SEO ale afacerii și obține un content marketing puternic!

Indiferent de domeniu, de dimensiunea pieței, de cererea de cumpărare sau de audiența țintă, optimizarea SEO este un proces esențial pentru afacerile online.

O strategie de optimizare SEO are rolul de a îmbunătăți performanța site-ului și de a o obține mai mult trafic din căutările organice. 

Se știe că cele mai accesate pagini de către utilizatori sunt cele care se află pe prima pagină în rezultatele Google. 

Dacă magazinul tău online nu este optimizat pentru afișarea în prima pagină, atunci fii sigur că trebuie să lucrezi la optimizarea SEO. 

SEO nu înseamnă doar cuvinte cheie și conținut user friendly. SEO este un proces, care se realizează într-o anumită ordine și care necesită mai mult timp pentru a obține rezultate. 

Este foarte important să optimizezi cele 2 aspecte ale website-ului ce țin de SEO, mai precis SEO tehnic și SEO de conținut

Iar pentru a face acest lucru, un audit SEO al afacerii online ar putea fi de mare ajutor! 

Aspectele tehnice ale platformei pe care este dezvoltat site-ul: autoritatea domeniului, indexarea în motorul de căutare, adresele URL, backlink-urile și multe alte elemente trebuie să comunice eficient cu motoarele de căutare. 

Algoritmii Google, care analizează performanța site-ului, sesizează website-urile neoptimizate ca fiind de neîncredere pentru utilizatorii online. 

Nu vrei ca magazinul tău online să fie perceput așa de către Google!

Dacă conținutul site-ului este optimizat eficient SEO, ele vor aduce performanțe vizibile afacerii tale online. Fie că este vorba de informațiile din fiecare pagină, imaginile utilizate pe paginile de produs sau articole pe blog! 

Și totul printr-o strategie SEO eficientă pentru eCommerce-ul tău!

Fă marketing pe rețele de social media

Ca să ajungi la audiența țintă, trebuie să-ți faci brandul vizibil acolo unde ea își petrece cel mai mult timp.

Canalele de social media sunt cele mai utilizate platforme în promovarea comerțului electronic. 

Pentru că prin ele construiești legătura dintre cumpărători și brand, generezi trafic în magazinul online și crești vânzările! 

Acest lucru implică mai multe eforturi de marketing pentru a crea conținutul și identitatea paginilor de Facebook, Instagram, Youtube, TikTok ale afacerii, pentru a analiza comportamentul utilizatorilor și pentru a crește notorietatea brandului. 

Totuși, vânzările imediate vin din reclame! 

Campaniile de publicitate pe rețelele sociale îți garantează mai mult trafic pe site, însă nu ajunge să obții sute de vizitatori în plus, dacă niciunul nu finalizează o comandă. 

O strategie eficientă de marketing pe Facebook ADS trebuie să genereze lead-uri, să maximizeze rezultatele și să crească potențialul afacerii tale. 

Dacă până acum campaniile pe social media nu atingeau aceste rezultate, atunci este esențial să concentrezi atenția pe acest aspect. 

La ROI AGENCY, am descoperit câteva aspecte care cresc potențialul reclamelor pe social media. 

Ce să faci ca să vinzi mai bine? 

• Asigură-te că folosești un conținut atractiv și că păstrezi identitatea vizuală a brandului în materialele publicitare
• Găsește un USP (propoziție unică de vânzare) care să-ți convingă publicul să cumpere de la tine
• Analizează ce face audiența ta și fă mai bine decât ei!
• Segmentează audiența țintă și crează reclamele separate pentru utilizatorii interesați să cumpere de la tine și pentru clienții care au cumpărat deja de la tine
• Monitorizează constant rezultatele campaniilor tale și nu pierde timp și bani pe o reclamă care nu funcționează

Bugetul tău de marketing merită să fie epuizat cu folos. Iar dacă cea mai mare parte este alocată în Social Media, atunci fii sigur că maximizezi eforturile de marketing. 

Nu uita de email marketing!

Email marketing-ul este un instrument extrem de profitabil pentru magazinele online, fiind unul dintre cele mai bune tactici pentru a consolida recunoașterea mărcii. 

Prin email marketing stimulezi vânzările online și păstrezi o relație de încredere și de durată cu clienții tăi.

Promovarea prin email marketing te ajută să îți promovezi produsele acolo unde știi că există intenție de cumpărare. Și unde poți găsi această intenție, dacă nu la clienții care au cumpărat deja de la tine?

Campaniile de email marketing îți oferă mai multe oportunități de dezvoltare, pentru că facilitează în mod direct vânzarea produselor. 

Audiența care vrea să te urmărească va fi prima care îți va citi newsletter-ul și care va afla de ofertele tale, iar acest lucru îți poate crește vânzările considerabil. 

Strategiile de promovare pentru clienții fideli implică în mod direct utilizarea email marketing-ului, pentru că acea bază de date este formată din utilizatori care te cunosc, care îți cunosc produsele și care au mai trecut deja prin procesul de comandă. 

Iar dacă satisfacția lor a fost pe măsură, fii sigur că vor cumpăra din nou de la tine!

Investește în video marketing

Pentru că piața online este supraaglomerată și competiția crește de la o zi la alta, este foarte important pentru magazinele online să se adapteze la noile tendințe. 

Video marketing-ul este o formă mai recentă de promovare online, dar care s-a dovedit a fi mult mai practică decât marketingul prin imagini și conținut. 

Utilizatorii sunt mult mai predispuși să urmărească un video de prezentare decât să citească un articol pe blog. 

Iar aceasta este o caracteristică prezentă la milioane de utilizatori. 

Conținutul video poate fi extrem de explicit, fără să folosească cuvinte. E mai ușor să captezi atenția utilizatorilor și interesul lor printr-un video de prezentare al produselor, al categoriilor de produse sau a beneficiilor aduse de către produsele tale. 

De aceea un montaj video inovativ și de impact poate genera mai multe vizionări și rezultate mai bune decât campaniile de promovare prin fotografii. 

În plus, fii sigur că vei fi original și diferit față de concurența ta! 

Optimizează viteza magazinului online

Aici vorbim de un aspect care contează foarte mult atât în decizia de cumpărare, cât și în decizia motorului de căutare cu privire la performanța site-ului. 

Viteza de încărcare a site-ului trebuie să se încadreze în limita prevăzută de algoritmii Google. 

Utilizatorii nu vor cumpăra de pe un site care durează mult până se încarcă. Pentru că ei vor să cumpere, nu să le fie testată răbdarea. 

Viteza de încărcare a homepage-ului, a paginilor de produs, a imaginilor produselor și a conținutului de pe site trebuie să fie mare și în parametrii buni. 

Optimizarea SEO a platformei urmărește să îmbunătățească viteza de încărcare. Însă viteza poate fi afectată de mulți factori, precum imaginile neconvertite utilizate în site, URL-uri neconfigurate corect care necesită mai mult timp pentru a fi citite, erori de programare, etc. 

În auditul magazinului online oferit de ROI AGENCY, identificăm problemele care îngreunează viteza de încărcare și venim cu soluții pentru a le remedia. 

Optimizează paginile de produs în favoarea motoarelor de căutare

Construcția paginii de produs este cea mai importantă secțiune din magazinul online. 

Pentru că pagina de produs este cea care vinde, care oferă o prezentare credibilăa produsului și toate informațiile de care are nevoie cumpărătorul. 

Sunt multe exemple despre cum să construiești o pagină de produs, însă cea mai bună variantă este cea urmărită de Google, denumită și „schema paginii de produs”.

Este necesar ca pagina ta de produs să conțină cele mai importante informații: 

• preț
• disponibilitate
• caracteristici
• descriere tehnică și descriere de produs
• evaluările produsului
• imagini calitative ale produsului
• beneficiile pentru cumpărător

Ține cont de aceste lucruri când construiești o pagină de produs interesantă dar aerisită, cu informații utile, o descriere inovativă a produselor și cu imagini profesionale care prezintă produsul tău din mai multe perspective. 

Nu te limita doar la imaginile primite de la furnizor! Pentru că nu uita, pagina de produs vinde dacă prezintăimagini care vând! 

Acestea sunt cele mai bune strategii pe care le poți aplicapentru a crește potențialul afacerii tale. 

Dacă înțelegi utilitatea lor și ai posibilitatea de a le implementa, atunci fă-o! 

Pentru că produsele tale așteaptă să fie cumpărate! 

Însă dacă nu ai o echipă de marketing cu care lucrezi, poți să contezi pe noi! 

Echipa ROI AGENCY abia așteaptă să-ți salveze banii și să lucreze alături de tine!

Intră pe pagina noastră de publicitate site și vezi ce știm să facem pentru a crește afacerile clienților noștri. 

Iar dacă îți place ce ai citit aici, urmărește-ne pe Facebook sau Linkedin

Cum putem să îmbunătățim performanța magazinului tău online?

Hai să stabilim o întâlnire reală sau virtuală!