Chiar dacă ai o strategie de marketing bună, există câteva elemente care dacă nu sunt bine puse la punct, rezultatul va fi același – puține vânzări.
În perioada sărbătorilor sau a evenimentelor speciale, fiecare magazin online vine cu oferte care mai de care de nerefuzat pentru utilizatori și cumpărătorii online.
Însă, afaceri online sunt multe iar concurența este din ce în ce mai mare.
În următoarele rânduri, vrem să îți prezentăm 5 campanii de marketing care mai bine să le eviți, decât să le testezi pe banii tăi.
Vei descoperi de ce acele campanii nu aduc rezultate și ce erori trebuie remediate pentru a profita la maxim de perioada sărbătorilor și de pofta de cumpărături a utilizatorilor.
Pentru a avea rezultate, trebuie să fii atent la tot ce cuprinde campania ta de marketing pentru a-ți face eficientă publicitatea site-ului.
Însă după ce citești aceste rânduri, vei știi ce să NU faci pe viitor și la ce să fii atent când setezi următoarea campanie de marketing pentru afacerea ta.
Ce să nu faci în campaniile de marketing de sărbători
Perioada sărbătorilor marchează o etapă semnificativă a oricărui eCommerce.
Magazinele online vin cu strategii proaspete și diverse promoții pentru a-și promova produsele în perioada sărbătorilor.
Iar intenția de cumpărare a consumatorilor este la cel mai mare potențial, mai ales în acel sezon.
Pentru că această etapă poate fi extrem de profitabilă pentru afacerile online, o strategie de marketing eficientă va stârni potențialul maxim al conversiilor.
Însă, pentru că această perioadă este una dificilă, care necesită mult timp de gestiune și mai mult timp de planificare, vânzătorii tind să facă unele greșeli de marketing, care au ca efect rezultate negative sau care nu ating potențialul așteptărilor.
la ROI AGENCY, înțelegem că fiecare campanie de marketing este unică, este creată cu un anumit scop și urmărește un obiectiv precis!
Iată 5 greșeli care trebuie evitate în campaniile de marketing pentru sărbători.
Estimarea greșită a datelor de vânzare
Monitorizarea continuă a afacerii este cea mai importantă tactică a unui eCommerce.
Campaniile de marketing se creează pe baza rezultatelor obținute în campaniile trecute, iar în funcție de acele cifre se evaluează potențialul pe care îl poate atinge noua campanie.
Însă ce greșeli fac mulți antreprenori sau departamentele de marketing dedicate, este că estimează greșit cifrele.
Campaniile promoționale realizate în perioada sărbătorilor te pot lua prin surprindere.
Dacă estimezi că cererea pentru produsele tale va fi mai mică decât te aștepți, atunci te vei lovi de problema în care există potențial din partea cumpărătorilor, dar tu nu ai suficiente produse pe stoc.
Ba mai mult, este esențial să faci o cercetare de piață pentru a nu te trezi în situația în care articolele la promoție nu sunt cele căutate de audiența ta.
Monitorizarea corectă a rezultatelor și estimarea trebuie făcute având toate informațiile la dispoziție.
Altfel, riști să nu te bucuri de un real succes.
Nefolosirea instrumentelor de marketing cu potențial – email marketing
Pentru a avea rezultate palpabile, trebuie să-ți promovezi campania de sărbători și produsele la reducere din timp!
Platformele pe care urmează să te promovezi sunt cele mai importante! Însă, multe magazine online pierd din vedere puterea celui mai bun instrument de marketing pentru această perioadă și anume, email marketing.
Dacă vrei ca utilizatorii să îți cumpere produsele în perioada sărbătorilor, trebuie să fii sigur că ajungi la ei prin toate mijloacele.
Atât prin reclamele online pe Facebook, Instagram, Youtube, etc. cât și prin email marketing.
Cel mai mare avantaj al email marketingului, este că țintește audiența care deja te cunoaște, care a mai cumpărat de la tine sau care te urmărește în mod constant!
Arată-le de ce ei trebuie să cumpere din nou de la tine și fii tot timpul prezent în inbox-ul lor, pentru că așa și ei vor fi prezenți în conversiile tale!
Lipsa unei pagini de vânzări dedicate reducerilor de sărbători
Este foarte important să delimitezi produsele la reduceri speciale de sărbători, față de produsele obișnuite.
De aceea, este esențial ca în perioada campaniilor de sărbători, fiecare magazin online trebuie să ofere potențialilor cumpărători o pagină de vânzare dedicată.
Cum ar putea să profite audiența ta de ofertele tale dacă nu le găsește rapid și ușor?
Pagina dedicată ofertelor de sărbători este pagina de destinație unde redirecționezi tot traficul din reclamele cu oferte.
Cu o pagină dedicată, îți va fi mult mai ușor să monitorizezi performanțele campaniei tale și să tragi concluzii pe baza unor date concrete.
Dacă nu oferi o pagină de vânzare dedicată ofertelor de sărbători, e posibil să pierzi potențialii cumpărători în favoarea competitorilor tăi.
Lipsa vizibilității pe canalele cu cel mai mare potențial
Cum am precizat deja, este foarte important să-ți promovezi campania de reducere și produsele la ofertă din timp!
Dacă începi prea târziu promovarea produselor, e posibil să pierzi și locul în competiția magazinelor online!
Vizibilitatea și identitatea brandului pe cele mai importante platforme de social media este esențială în dezvoltarea oricărui eCommerce.
Dacă nu ai câștigat până acum suficientă vizibilitate în mediul online, atunci trebuie să-ți regândești din timp strategia de marketing pentru perioada sărbătorilor!
Nu ajunge să începi campania de recunoaștere a brandului când începi și campania pentru promovarea ofertelor de sărbători.
Investește mai mult în imaginea și în prezența ta online, pentru că doar așa vei câștiga încrederea audienței tale!
Durata prea mare a lansării campaniei
Mulți antreprenori consideră că trebuie să aștepte momentul ideal pentru a-și lansa campania de marketing.
Însă momentul ideal este un concept, pe care mulți nu îl estimează corect.
Pentru că așteptarea aceasta față de cea mai bună oportunitate ajunge să fie, adeseori, un moment prea întârziat.
Dacă vii cu oferte de nerefuzat, cu prețuri reduse și cu alte beneficii pe care și le dorește audiența, dar nu le-ai lansat la timp, totul poate fi în zadar.
Ai un timp limitat în care poți converti traficul în conversii!
De aceea este atât de important să lansezi campania de promovare devreme, pentru a le oferi consumatorilor timp pentru a decide.
Poți testa singur sau poți apela la o echipă de marketing digital care se angajează să scoată maximul de potențial din strategia de marketing pe care o construiește pentru tine.
Așa facem la ROI AGENCY!
Vrem să obținem cel mai bun raport de rentabilitate a investiției făcute, iar de cele mai multe ori, reușim!
Intră pe www.roiagency.ro și află ce facem și cu cine am mai lucrat, iar dacă e de interes pentru tine ce găsești acolo, trimite-ne un email și haide să ne cunoaștem mai bine!
Iar dacă îți place ce ai citit aici, urmărește-ne pe Facebook sau Linkedin!