...

De ce este atât de importantă modificarea din HTTP în HTTPS?

Dacă ai o afacere online, fie site de prestări servicii, fie magazin online și URL-ul tău conține HTTP, atunci trebuie să citești aceste rânduri! 

Dacă nu ești familiarizat cu conceptul, vreau să-ți ofer o definiție simplă: 

HTTP este un protocol, o ordine prescrisă prin care se transmite informația web a unui site într-o rețea de date – adică internet. 

Ei bine, această informație poate fi extrem de ușor de influențat, pentru că nu există un sistem de securitate care să faciliteze transmiterea mesajelor web corecte. 

Aici intervine HTTPS! 

Un singur S adăugat în protocol îți asigură o platformă securizată și transmite încredere utilizatorilor față de site-ul tău. 

Securitatea site-ului nu este un concept nou. Ba mai mult, a devenit o necesitate pentru orice identitate web. 

În acest articol, vreau să-ți prezint diferențele dintre HTTP și HTTPS și de ce este atât de important să asiguri securitatea site-ului. 

Îți arăt cum afectează protocolul HTTP scorul de performanță al site-ului. 

Îți arăt de ce campaniile de promovare în Google nu funcționează la capacitate maximă și îți explic de ce trebuie să soliciți un certificat SSL cât mai repede. 

După ce citești aceste rânduri, totul va căpăta mai mult sens pentru tine. 

Vei înțelege din ce unghi să-ți analizezi afacerea online după ce afli aceste informații și vei ști cum să-ți optimizezi strategia de marketing pentru a obține rezultate mai bune. 

Pentru că dacă în acest moment, site-ul tău nu oferă siguranța cumpărătorilor, atunci nu poți să te aștepți la mai multe vânzări. 

Hai să-ți explic de ce! 

Ce este HTTPS și de ce e important pentru site-ul tău?

Cum am spus și la început, HTTPS reprezintă un protocol criptografic care asigură securitatea site-ului pentru utilizatorii săi. 

Ca să transformi adresa URL din HTTP în HTTPS ai nevoie de un certificat SSL. 

SSL este acronimul de la „secure sockets layer” și este o formă de securitate a site-ului web care creează o conexiune criptată sigură între browserul web al unui utilizator și serverul web care găzduiește site-ul.

Acest certificat SSL se achiziționează o singură dată și este valabil pentru tot conținutul site-ului, astfel apare în URL-ul fiecărei pagini.

Știm cu toții că internetul nu este întotdeauna sigur pentru utilizatori. Există o rețea uriașă de viruși care circulă pe internet și care pot fi transmiși cu ușurință prin website-uri. 

Tocmai de aceea utilizatorii online acordă o foarte mare atenție website-urilor pe care navighează, iar concepția de securitate a site-ului este tot mai cunoscută de către utilizatori. 

SSL oferă un canal securizat pentru o rețea internă. Practic, acest certificat este folosit pentru a securiza comunicarea în rețeaua de internet, tocmai de aceea adresa site-ului se transformă din HTTP în HTTPS. 

Este recomandat ca website-ul tău să fie protejat prin această formă de securitate, indiferent dacă este un magazin online sau nu.

Astfel, vei oferi mai multă încredere utilizatorilor pentru că le asiguri cu canal de comunicare securizat și protejat pentru ei. 

Ce beneficii obții prin securitatea site-ului HTTPS?

Există o serie de beneficii ale transformării din HTTP în HTTPS: 

  1. Site-ul tău este securizat

Securitatea site-ului este principalul avantaj al acestui protocol. Practic, utilizatorii tăi sunt protejați împotriva atacurilor cibernetice din rețeaua de internet. La fel, site-ul tău este protejat împotriva atacurilor nesigure: furt ale identității clienților, furt ale datelor fiscale ale afacerii, deteriorarea site-ului web, etc. 

  1. Oferi încredere utilizatorilor

 Cum am spus și mai sus, utilizatorii se simt mult mai confortabil să navigheze pe un site securizat. Acel simbol în formă de lacăt este afișat doar la site-urile securizate. În plus, în momentul în care un website nu are implementat certificatul SSL, motorul de căutare afișează o notificare utilizatorilor de „not secure”, ceea ce îi determină pe mulți să iasă cât mai repede de pe acel site. 

  1. Crește scorul SEO 

Scorul de performanță SEO este dat de mulți factori, însă termenul de HTTPS reprezintă unul extrem de important. Motorul de căutare Google întotdeauna va crește performanța SEO și afișarea în rezultatele de căutare a site-urilor securizate. De aceea este foarte important să-ți securizezi site-ul prin implementarea HTTPS.

5 motive pentru care să-ți securizezi site-ul cu HTTPS

Este foarte posibil ca în viitorul apropiat, Google să solicite tuturor website-urilor online să treacă la forma de HTTPS și să asigure securitate utilizatorilor. 

Totuși, trebuie să iei în considerare că modificarea în HTTPS reprezintă un avantaj enorm. 

Dacă vrei ca scorul SEO să fie unul bun și nu vrei să pierzi potențiali clienți pentru că site-ul tău e nesigur, atunci ia în considerare de ce trebuie să activezi versiunea HTTPS pe site-ul tău. 

Uite 5 motive clare: 

  1. Este foarte benefic pentru căutările Google

Cum ți-am spus și mai sus, Google întotdeauna va prioritiza site-urile care au HTTPS în URL. 

Dacă vorbim de 2 site-uri cu aceleași performanțe SEO, dar unul este HTTP iar altul HTTPS, îți dai seama care va fi mai bun, nu? 

Pentru că totul se rezumă la ideea că Google prioritizează experiența utilizatorilor și face constant modificări la algoritmul său tocmai pentru a crea o experiență cât mai bună de navigare în online. 

  1. Este mai securizat pentru utilizatori

Încercările de hacking și furtul identității în online sunt practici extrem de frecvente. 

Certificatul SSL ajută la prevenirea acestor atacuri și menține informațiile utilizatorilor în siguranță. 

Dacă ai un magazin online și facilitezi plata cu cardul, ține minte că doar utilizatorii care nu știu diferențele într-un HTTP și un HTTPS își vor lăsa datele cardului pe site-ul tău. 

Utilizatorii tăi, cât și clienții tăi vor să aibă siguranța că tu ca brand faci un efort suplimentar pentru a le proteja informațiile și pentru a le oferi o experiență de cumpărare cât mai sigură. 

  1. Certificatul SSL este necesar pentru AMP – versiunea pe mobile

AMP este acronimul de la Accelerated Mobile Pages. Practic, este tehnologia care face ca paginile din site-ul tău să se încarce instantaneu pe mobile. Și cred că înțelegi cât de importantă este viteza de încărcare a unui site pentru utilizatori. 

Tehnologia AMP joacă un rol extrem de important în scorul de performanță SEO. Cel mai mult trafic vine de pe mobile, iar dacă site-ul tău are URL-ul în HTTPS, poți fii sigur că și conținutul tău se încarcă repede pe mobile prin AMP. 

Astfel, site-ul tău va avea un rating mai bun pentru afișarea pe mobile, dar trebuie neapărat să fie securizat. 

  1. Vei avea o indexare mai bună pe Google pentru dispozitivele mobile

Google va implementa indexarea paginilor pe dispozitivele mobile, ceea ce înseamnă că algoritmii Google vor folosi ca criteriu principal versiunea mobilă a conținutului pentru a clasifica site-urile în funcție de performanța lor. 

Acest lucru se datorează pentru că mai mult de 70% din accesările online sunt efectuate de pe dispozitivele mobile.

Dar pentru ca site-ul tău să fie indexat pe mobile, este nevoie de certificatul SSL. Asta este o regulă dată de Google de care trebuie să ții cont. 

  1. Vei avea mai mulți clienți care cumpără din magazinul tău online

Ți-am spus deja că Google afișează o notificare de „not secure” pentru site-urile care încă au versiunea HTTP. 

Ei bine, tu ca și cumpărător ai oferi datele tale personale, adresa de livrare și datele cardului tău bancar, pe un site care îți semnalează că nu este securizat? 

La fel, dacă site-ul tău încă este HTTP, atunci trebuie să iei cât mai repede decizia de a-ț transforma în HTTPS. 

Altfel, vei pierde clienți indiferent de eforturile tale de marketing online. 

Certificatul SSL este un certificat virtual, care trebuie integrat în URL-ul site-ului tău. 

Nu trebuie să aștepți luni de zile pentru această optimizare și nici nu ai nevoie de cine știe ce buget. 

Însă trebuie să apelezi la o agenție de marketing specializată, care să-ți integreze certificatul SSL și să curețe orice greșeală din adresele URL actuale. 

Iar dacă vrei să obții o radiografie completă a magazinului online, la ROI AGENCY îți prezentăm în 10 zile lucrătoare auditul complet al site-ului! 

Urmărește-ne pe Facebook și Linkedin și fii printre primii care află ultimele noutăți din marketing digital și eCommerce! 

Haide să vedem cum putem să îmbunătățim performanța magazinului tău online!

Hai să stabilim o întâlnire reală sau virtuală!