De ce ar trebui de ales Cartum pentru afacerea dvs. de comerț electronic
Dezvoltarea site-ului web este unul dintre cei mai importanți pași în lansarea unui magazin online. În comerțul electronic, un site web nu este doar o carte de vizită și o vitrină pentru gama dvs. de produse, ci și un instrument cheie pentru atragerea clienților. Pentru utilizatorii online, acesta ar trebui să devină un loc convenabil pentru cumpărături și să creeze o experiență pozitivă de interacțiune cu brandul. Și pentru proprietarul și angajații magazinului — să fie simplu și ușor de înțeles în management și să deschidă posibilitatea unei extinderi suplimentare. Există o mulțime de abordări și servicii, astfel încât este adesea dificil pentru antreprenori să decidă asupra celei mai bune opțiuni. Să aruncăm o privire la una dintre soluțiile pentru crearea unui magazin online — platforma de comerț electronic Cartum.
Ce este Cartum
Cartum este o platformă pentru crearea și gestionarea magazinelor online cu un set de instrumente esențiale pentru comerțul online. Creatorii Cartum dezvoltă produse pentru afacerile de comerț electronic din 2014 și deservesc mai mult de 10.000 de magazine online. Cartum operează în Ucraina, Moldova, Croația, Italia, Bulgaria și alte țări. Din 2023, platforma este disponibilă în România și este complet localizată pentru afacerile locale.
O caracteristică cheie a Cartum este capacitatea de a crea un site de magazin online fără cunoștințe tehnice sau abilități de programare. Utilizatorii platformei nu trebuie să modifice codul, să se ocupe de găzduire sau să instaleze module sau extensii suplimentare. Toate funcțiile și integrările sunt deja încorporate în platformă, iar dvs. trebuie doar să le configurați pentru afacerea dvs.
Cum funcționează platforma
Cartum este o soluție bazată pe cloud. Platforma funcționează pe modelul SaaS — software ca serviciu. Principiul serviciilor SaaS este că acestea nu trebuie să fie instalate pe un computer. Utilizatorul poate accesa și lucra cu produsul complet online. Plata se face pe bază de abonament — clientul plătește o taxă lunară fixă în timp ce utilizează serviciul. În așa fel, efectiv se economisesc banii, se poate planifica mai bine bugetul și estima cheltuielile viitoare.
Clienților Cartum li se oferă 4 planuri tarifare. Este posibilitate pentru a decide cu privire la tariful actual deja în procesul de înființare a magazinului online. În primul rând, utilizatorul poate testa gratuit platforma și apoi poate alege un tarif. Principala diferență de tarife este dimensiunea sortimentului și numărul de comenzi din magazinul online. Dezvoltatorii platformei au luat în considerare nevoile magazinelor de diferite tipuri și scale, astfel încât practic orice companie care vinde online poate face afaceri pe Cartum:
- magazine online cu amănuntul de diferite dimensiuni — cu un sortiment de câteva zeci până la 50 de mii de produse;
- producători de orice produs;
- companii implicate în vânzări cu ridicata;
- vânzători care lucrează pe modelul dropshipping;
- autori de produse digitale, inclusiv cărți, ilustrații, cursuri și alte materiale, care doresc să își monetizeze activitățile.
Pentru cine este potrivit Cartum
Scopul principal al platformei Cartum este de a simplifica implementarea tehnică și administrarea unui magazin online pentru antreprenori, asigurându-se în același timp că aceștia pot desfășura o activitate comercială completă. Un site web pe Cartum poate fi configurat conform principiului constructorului, folosind blocuri și funcții deja implementate. Utilizatorul poate gestiona în mod independent ordinea secțiunilor de pe pagina principală, conținutul paginii, structura magazinului, catalogul și fișele produselor și poate edita aspectul designului. Acest lucru vă permite să vă personalizați site-ul cât mai mult posibil și să obțineți un magazin online unic fără un proces de dezvoltare lung.
Funcționalitatea de pe Cartum este concepută pentru a permite proprietarilor de afaceri să gestioneze toate procesele într-un singur loc — de la procesarea comenzilor și comunicarea cu clienții până la promovarea produselor prin diverse canale, cum ar fi Google sau social media. În plus, Cartum are mai multe versiuni lingvistice, precum și integrări cu sisteme de plată și servicii de livrare internaționale. Acest lucru permite antreprenorilor să vândă produse nu numai pe piața românească, ci și în străinătate. Dacă aveți nevoie să conectați servicii suplimentare care nu sunt integrate în mod implicit, puteți face acest lucru utilizând platforma de integrare Zapier sau prin API. Cartum este potrivit pentru cei care doresc să:
- să-și lanseze magazinul online cât mai repede posibil și fără a implica programatori;
- să creeze și să administreze de sine stătător un site web fără a petrece mult timp cu probleme tehnice;
- să combine majoritatea instrumentelor de tranzacționare online într-un singur loc;
- pentru a optimiza costurile de implementare tehnică a magazinului online;
- pentru a extinde afacerea în străinătate.
Ce beneficii obțin utilizatorii Cartum și ce trebuie de luat în considerare
Fiecare soluție de vânzări online are avantajele și dezavantajele sale. Să le luăm în considerare pentru utilizatorii Cartum.
Avantajele Cartum
- Ușurința de utilizare. Un set de funcții gata făcute disponibile pe platformă, interacțiunea lor coordonată și modul constructor permit să configurați rapid un magazin online pentru diferite sarcini.
- Asistență pentru clienți. Suportul pentru clienți este disponibil pentru toți utilizatorii Cartum. Specialiștii oferă consultații clienților prin chat online și îi ajută să înțeleagă toate problemele legate de platformă.
- Întreținerea site-urilor web. Asistența tehnică a site-urilor web de pe Cartum este asigurată de reprezentanți ai platformei. Aceștia monitorizează securitatea site-urilor web, performanța acestora și introduc noi caracteristici — antreprenorii nu trebuie să facă acest lucru.
- Crearea unui design unic. Cartum are o galerie de modele gratuite cu mai mult de 200 de șabloane pentru diferite nișe. După alegerea unui aspect relevant, proprietarul site-ului îl poate edita după bunul său plac folosind editorul de design și poate obține un design vizual unic.
- Capacități SEO și promovare simplificată a magazinului online. Site-urile de pe Cartum sunt dezvoltate ținând cont de recomandările motoarelor de căutare și ale specialiștilor SEO. Un magazin online nu necesită nicio modificare tehnică pentru a începe promovarea sa, iar toate setările necesare sunt deja disponibile în panoul de administrare al site-ului. Alte instrumente de promovare sunt, de asemenea, implementate în mod implicit.
- Versiune mobilă. Site-urile Cartum sunt adaptabile la diferite ecrane — dispozitivul vizitatorului magazinului online este detectat automat și acesta este direcționat către versiunea corespunzătoare.
- Scalabilitate. Platforma oferă viteze de încărcare rapide pentru magazinele online de diferite dimensiuni. Creșterea traficului sau extinderea numărului de articole de produse nu afectează performanța site-urilor web de pe Cartum.
- Fără plăți suplimentare. Planurile de tarifare sunt transparente pentru utilizatori și nu necesită achiziționarea de extensii suplimentare plătite, șabloane de design sau plata de comisioane de vânzări. Toate caracteristicile Cartum sunt incluse în taxa fixă de abonament.
Dezavantajele Cartum
- Concentrarea pe afacerile de comerț electronic. Deși Cartum poate fi numit un constructor de site-uri web, acesta este conceput special pentru crearea și gestionarea unui magazin online. Este posibil ca funcțiile și instrumentele platformei să nu fie relevante pentru alte tipuri de resurse web, cum ar fi site-uri de cărți de vizită, pagini de destinație publicitare, portofolii sau site-uri web corporative.
- Personalizarea site-ului în cadrul capacităților platformei. Cartum are un cod sursă închis. Dacă dezvoltatorii platformei modifică sau adaugă ceva, actualizarea se aplică tuturor site-urilor clienților. Utilizatorii nu au acces la partea software. Acest lucru ar trebui luat în considerare de cei care caută cele mai personalizate soluții și doresc să editeze codul.
- Utilizarea serviciilor platformei pe bază de abonament. Cartum funcționează pe bază de cloud. Datele sunt stocate pe găzduirea serviciului și nu toate fișierele sunt accesibile pentru clientul platformei. Acesta este un fel de închiriere de site-uri web. Pe de altă parte, acesta este un avantaj, deoarece un antreprenor poate reduce semnificativ costurile de creare și întreținere a unui site web.
Cum se creează un magazin online pe platforma Cartum
Pentru a lansa un magazin online pe Cartum, un antreprenor trebuie să parcurgă câțiva pași.
- Să trimită o cerere pe site-ul Cartum.io și să obțină acces la o perioadă de probă gratuită.
- Să aleagă aspectul site-ului și să-l adapteze la dorințele sau identitatea mărcii sale.
- Să creeze un catalog de produse. Se poate importa un fișier cu produse în panoul de administrare sau poate fi furnizat echipei de asistență, iar reprezentanții platformei vor ajuta cu această sarcină.
- Să completeze paginile de informații ale magazinului și să conecteze versiunile lingvistice necesare.
- Să configureze integrările — sisteme de plată, servicii de livrare etc.
- Să aleagă și să plătească planul tarifar potrivit, să conecteze un domeniu.
Se poate de configurat un magazin online de bază pe Cartum în timpul unei perioade de testare gratuită care durează 7 zile. Versiunea demo nu are limitări în ceea ce privește funcționalitatea — utilizatorului i se oferă acces la toate capacitățile platformei. Uneori, acest timp este suficient nu numai pentru a evalua toate funcțiile și instrumentele, ci și pentru a pregăti magazinul online pentru lansare și a începe a vinde imediat după plata taxei de abonament.